Osoby aktywnie działające w Internecie bardzo często zlecają pozycjonowanie swoich stron zewnętrznym firmom lub całym agencjom marketingowym. Popularyzowaniem witryn można się natomiast zajmować samodzielnie, o ile pozna się tajniki i sekrety magicznie brzmiącej branży seo. To właśnie na nią składają się wszelkiego rodzaju kampanie seo. A które z nich są najefektywniejsze, na czym one polegają i w jaki sposób można je stosować?
Najpopularniejszym i najpowszechniej stosowanym typem kampanii jest oczywiście pozycjonowanie ogólne. Polega ono na pozycjonowaniu stron głównych, czyli np. blogów internetowych, stron firmowych bądź internetowych sklepów. Uwzględnia przede wszystkim właściwą optymalizację witryny, którą należy przeprowadzić na samym początku, aby w ogóle móc rozpocząć kolejne działania. Bardzo ważnym elementem pozycjonowania ogólnego jest również wybór właściwych słów kluczowych dla strony. Muszą być one związane z tematyką całego serwisu, ale jednocześnie na tyle unikalne i nietypowe, aby pozycjonowana na nie strona nie zginęła w tłumie innych podobnych do niej portali. A to niestety często się zdarza i niedoświadczone osoby mogą mieć z tym spory problem.
Mimo iż pozycjonowanie ogólne jest techniką często wykorzystywaną do poprawy widoczności sklepów internetowych, te należy pozycjonować nieco inaczej. Zazwyczaj bowiem nie mają one jednej określonej tematyki. Podczas gdy strona firmy budowlanej będzie dotyczyć wyłącznie świadczonych przez nią usług, tak sklep z zabawkami musi pozycjonować się na frazy związane z rozwojem dziecka, samą zabawą czy poszczególnymi, sprzedawanymi w nim produktami. Wybór dobrych fraz kluczowych dla sklepu internetowego jest znacznie trudniejszy niż w przypadku zwykłych stron internetowych. Wirtualne markety regularnie zmieniają również swój asortyment, a to wymusza na nich zmianę całego marketingu i wybór innych słów kluczowych. Należy tak je wybierać, aby przez jak najdłuższy czas były one aktualne.
Inne kampanie seo to między innymi pozycjonowanie lokalne, bardzo popularne wśród stron firmowych. Zazwyczaj bowiem działalności gospodarcze kierują swoją ofertę usług do konkretnej grupy klientów. Firma, która działa na terenie województwa dolnośląskiego, nie będzie chciała trafiać do mieszkańców Pomorza czy Śląska, dlatego musi w taki sposób przeprowadzać swoje kampanie, aby z ich pomocą wypromować się w konkretnej okolicy. Można to zrobić w bardzo prosty sposób. Wystarczy do wybranych fraz kluczowych dodać nazwę miasta czy samej dzielnicy, czyli zamiast zastosować frazę „usługi budowlane”, pozycjonować się na hasło „usługi budowlane Wrocław”. Mała zmiana, a daje fantastyczne rezultaty.
Oczywiście rodzajów kampanii seo jest znacznie więcej i każda z nich ma swoje zalety i wady. Przed rozpoczęciem pozycjonowania jakiegokolwiek serwisu należy się z nimi jak najlepiej zapoznać i odkryć, do kogo są one w ogóle kierowane. Właściwie pozycjonowana strona bez trudu będzie zdobywać regularnie całą masę nowych odbiorców i czytelników.