Reklama to w obecnej dobie rzecz powszechna. Mamy ją dosłownie wszędzie: w prasie, w radio, w telewizji, w internecie oraz na ulicach – w postaci różnego rodzaju szyldów, neonów, roll-upów, billboardów czy potykaczy. Do tego dochodzą jeszcze tzw. gadżety reklamowe typu: kubki, smycze, teczki, długopisy, torby, czapki czy koszulki – wszystkie z nadrukami firmowymi. Za ich pomocą można dosłownie wyjść do potencjalnych klientów. W zasadzie można odnieść wrażenie, że wszyscy wokół coś reklamują. Nic dziwnego, ponieważ dobra reklama firmy to podstawa. Na rynku funkcjonuje sporo podmiotów, które świadczą usługi w zakresie szeroko pojętej reklamy, więc każdy, kto tylko potrzebuje pomocy w tym obszarze, ma realne szanse na to, aby takową uzyskać. Okazuje się, że gros osób z powodzeniem korzysta z takich profesjonalnych usług. Jedni zamawiają jakieś pojedyncze komunikaty reklamowe, inni z kolei stawiają na szerokie kampanie promocyjne Wszystko zależy od tego, jaki efekt ktoś chce uzyskać. Trzeba koniecznie w tym miejscu zauważyć, że tylko dobrze wykonana reklama ma sens. W przeciwnym wypadku skończy się na niepotrzebnym wydaniu pieniędzy. Tym samym więc, jeśli już ktoś zdecyduje się na to, by zamówić promocję, nie powinien na tym projekcie oszczędzać. Reklama firmy to dzisiaj w zasadzie klucz do sukcesu. To stwierdzenie nie jest bez pokrycia. Skoro już nawet szkoły muszą stawiać na promocję to naprawdę sprawa jest poważna.
Ponieważ reklama dotyczy nas wszystkich, niezależnie od tego, czy się nam to podoba, czy też nie, warto byłoby chyba przeciętnemu Kowalskiemu przybliżyć, na czym polega istota nawet najprostszego komunikatu reklamowego. Zatem do rzeczy. Otóż, każdą reklamę konstruuje się wg schematu AIDA. Co to znaczy? To skrót od czterech angielskich słów: attention, interest, desire oraz action. I co z tego wynika? A no to, że reklama ma po pierwsze, zwracać uwagę odbiorcy na dany produkt. Po drugie, ma go nim zainteresować. Po trzecie, sprawić, że dany produkt wzbudzi w potencjalnym kliencie pragnienie posiadania go. I po czwarte, ma sprawić, że klient zechce po prostu zakupić reklamowaną rzecz. To tylko tyle czy może aż tyle.
Reklama firmy bez wątpienia w bardzo dużym stopniu wpływa na to, jak dany podmiot będzie postrzegany na coraz bardziej przecież wymagającym rynku. Do tego jeszcze trzeba mieć pełną świadomość tego, że w obecnej dobie nie wystarczy reklama w realu, ale trzeba też postarać się o nią w internecie. Bez tego nie da się obejść. Ale to oczywiste, ponieważ to do sieci w jakimś stopniu przeniosło się już nasze życie. Tam bowiem pracujemy, uczymy się, płacimy rachunki, komunikujemy się z innymi. Nawiasem mówiąc, trudno byłoby nam się obejść bez tego potężnego, ale i zarazem tak potężnego medium, jakim jest bezsprzecznie internet. Szczególnie młodzi ludzie mieliby problem, jakby ich nagle odcięto sieć. To byłaby naprawdę istna tragedia, bo to pokolenie, które urodziło się chyba podłączone do internetu. Chyba nie ma w tym stwierdzeniu przesady?