Ogólne podstawy pozycjonowania powinna znać każda osoba prowadząca swoją stronę w sieci. Bez nich niestety wiele się nie osiągnie – to one pozwalają na przeprowadzanie efektywnych działań marketingowych, czyli ogólnie rzecz biorąc poprawiają popularność witryny. O podstawach pozycjonowania mówi każdy seo blog. Zaznacza on, że początkowo zamiast skupiać się na przeprowadzaniu gigantycznych kampanii seo, lepiej zająć się optymalizacją samych treści. Od nich bowiem może sporo zależeć.
Wszystkie treści, które chce się opublikować na stronie bądź blogu internetowym, powinny spełniać konkretne wymogi. Po pierwsze – muszą mieć właściwą długość. Jeżeli będą zbyt krótkie, żaden Internauta niczego się z nich nie dowie. Nawet teksty opisujące działalność bądź usługi firmy muszą być w miarę obszerne i w pełni wyczerpywać ten temat, którego dotyczą. Dla optymalizacji ma to znaczenie z dwóch różnych względów. Obszerniejsze artykuły są bez wątpienia atrakcyjniejsze dla samych czytelników, ale też stają się łatwiejsze do zauważenia dla robotów wyszukiwarek.
Każdy internetowy twórca powinien zadbać także o unikalność swoich dzieł. Jeżeli zostaną one chociażby w niewielkim stopniu skopiowane, roboty wyszukiwarek bardzo szybko to odkryją. Oczywiście nikt nie zabrania pozyskiwania informacji z innych źródeł, ale podczas tworzenia nowych tekstów należy się wyłącznie na nich opierać, a nie powtarzać je słowo w słowo. Aby upewnić się, że treść jest w stu procentach oryginalna, warto skorzystać z praktycznych programów przeznaczonych do sprawdzania unikalności tekstów. Niektóre z nich są dostępne zupełnie za darmo – można je znaleźć w Internecie.
Jednolity blok tekstu nie wygląda zbyt zachęcająco. Seo blog mówi więc także o tym, aby przygotowywane treści dzielić zawsze na mniejsze akapity. Widząc w nich wyłącznie kilka zdań, Internauta z chęcią je przeczyta, podczas gdy mógłby się zniechęcić po ujrzeniu ogromnego ciągłego tekstu. Warto też stosować dodatkowe elementy urozmaicające wygląda artykułów. Wplecione gdzieniegdzie śródtytuły przykują wzrok Internauty, a pogrubienia czy podkreślenia zwrócą jego uwagę na najważniejsze treści. Równie ważne są elementy graficzne. To one budują wizerunek artykułu i odpowiadają za jego końcową atrakcyjność.
Ostatnim elementem, którego optymalizacja treści pod żadnym pozorem nie może pominąć, jest stosowanie wybranych słów kluczowych. Należy oczywiście wytypować je wcześniej, dobierając je do ogólnej tematyki całego serwisu. Następnym krokiem będzie umieszczanie fraz w tekstach. Warto zadbać o ich odpowiednie nasycenie i na tysiąc słów umieszczać przynajmniej dwie frazy kluczowe. Naturalnie nie mogą być one stosowane na siłę. Trzeba w taki sposób wplatać je w treści, by nie wyglądały one sztucznie.
Optymalizacją treści występujących na stronach internetowych każdy może samodzielnie się zająć. Przed opublikowaniem wpisu wystarczy sprawdzić, czy ma on odpowiedni układ, zawiera optymalną ilość akapitów, jest atrakcyjny dla czytelników i posiada wybrane słowa kluczowe.