Marketing a poczta elektroniczna

Poczta elektroniczna jest w dzisiejszych czasach jednym z najczęściej używanych kanałów przepływu informacji w internecie. Każdy użytkownik posiada co najmniej kilka adresów mailowych stworzonych w różnych celach. Częstotliwość sprawdzania poczty mailowej jest dość wysoka. Dlatego firmy powinnny wziąć pod uwagę możliwości jakie oferuje wykorzystanie poczty w działaniach marketingowych i rozpocząć wysyłanie informacji mailowej do swoich aktualnych konsumentów jak i do tych potencjalnych, którzy mogą zainteresować się danym produktem lub usługą. Jak działa email marketing w sklepie internetowym?

Sklep internetowy musi być dobrze zoptymalizowany i skonstruowany do poprawnego wyświetlania się zarówno na urządzeniach mobilnych, tabletach, jak i komputerach stacjonarnych. Podnosi to znacząco jakość korzystania i wpływa pozytywnie na postrzeganie firmy przez klientów. Stworzenie możliwości zapisania się do newslettera na stronie internetowej jest jednym z kluczowych elementów odniesienia sukcesu i zatrzymania klientów na dłużej lub pozyskania nowych konsumentów, którzy pierwszy raz odwiedzili witrynę. Wyskakujące okienka z możliwością zapisania się do newslettera mogą znacząco ułatwić użytkownikowi zapisanie się w celu uzyskiwania na bieżąco interesujących go treści dotyczących aktualnych promocji czy informacji o przedsiębiorstwie. Dzięki temu nasza baza adresów mailowych powiększa się, a z nim grono zainteresowanych klientów. W mailach do konsumentów powinny być zawarte istotne treści, które zachęcą ich do np. wejścia do sklepu, dokonania zakupu, wzięcia udziału w konkursie lub innych temu podobnych działań. Ważne, by treść była skoncentrowana do najważniejszych informacji i była czytelna. W przeciwnym wypadku zbyt duża ilość słów bardzo zniechęca użytkownika do zapoznania się z całą informacją. Zazwyczaj kończy się to tak, że użytkownik widząc taką wiadomość po prostu wychodzi z niej lub od razu wyrzuca ją do kosza. Co więcej taki mail powinien zawierać jakiś kolorowy obrazek, grafikę przyciągającą wzrok. Tak więc jeśli chodzi o proporcje to potrzeba mało treści, a dużo przykuwających uwagę grafik. Dobry mail powinien również mieć odpowiedni nagłówek, bo to on jest od razu widoczny przed otworzeniem danego maila i w większości przypadków to on decyduje o tym czy konsument kliknie i otworzy wiadomość czy po prostu nieatrakcyjny nagłówek go nie zainteresuje i wiadomość pozostanie zamknięta lub trafi do kosza. Wiele firm wykorzystuje w tym celu dane jakie podaje klient przy zapisywaniu się do subskrypcji. Umieszczają oni w nagłówku maila imię danego konsumenta znacznie podnosząc prawdopodobieństwo, że wiadomość zostanie otwarta. Zwracanie się do klienta po imieniu sprawia, że wiadomość zostaje od razu zauważona a poziom zainteresowania znacznie się podnosi, gdyż mail nie wygląda jak nielubiana przez większość ludzi wiadomość promocyjna nie wnosząca nic ciekawego, a jest spersonalizowana, co daje klientowi poczucie, że to ktoś specjalnie dla niego napisał, zna jego imię i dla niego tworzy daną ofertę. Dzięki email marketingowi firma może znacząco podnieść swoje zyski ze sprzedaży oraz zwiększyć lojalność klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here