Kampanie w Google AdWords

Reklama jest głównym narzędziem promocji firmy zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w nowym medium, jakim jest internet. Sieć oferuje wiele sposobów promowania swojej firmy i produktów oraz usług, jakie oferuje. Każda firma, która chce być zauważona i zwiększyć grono swoich klientów oraz poprawić wyniki sprzedaży musi zaistnieć w internecie i tam posiadać stronę internetową jako podstawę wszelkich dalszych działań. Strona internetowa pozwala klientowi na znalezienie danej firmy i pozyskanie niezbędnych mu informacji o przedsiębiorstwie. Dodatkowo poszerzając grono klientów i zasięg odbioru, może zaistnieć również w mediach społecznościowych, które w dzisiejszych czasach są głównym kanałem komunikacji między użytkownikami internetu. Jest więc idealnym miejscem do rozpoczęcia działań promocyjnych każdej firmy. Oprócz tego innym równie dobrym i efektywnym sposobem jest reklama adwords, która za konkretne stawki ustalone wcześniej pozwoli na wyświetlanie się reklam tekstowych firmy powyżej organicznych wyników wyszukiwania.

Google AdWords pozwala na prowadzenie kampanii reklamowych o wcześniej ustalonych stawkach. Program cały czas jest ulepszany, wprowadzane są nowe ustawienia i możliwości dotąd niedostępne, wraz z rozwojem internetu i powstaniem nowych aplikacji internetowych. Korzystanie z narzędzia jest darmowe, jedynie płacimy za kliknięcia. Ustalamy sami z góry budżet, jaki chcemy przeznaczyć na daną kampanię. Budżet będzie też decydował o ilości kliknięć w naszą reklamę do momentu jego wyczerpania. Duże znaczenie ma jakość reklam tekstowych. Nagłówki muszą być oddzielone pionową kreską i mają określoną z góry liczbę znaków. Warto by reklama zawierała słowo zachęcające do konwersji np. „kup teraz”, „sprawdź”, „dowiedz się więcej”, „zobacz sam” oraz słowo lub słowa kluczowe. Im lepsza jakościowa reklama, tym większe szansę na przebicie się pośród innych reklam konkurencji i zebranie większej liczby kliknięć, a co za tym idzie lepszego współczynnika ctr (współczynnik liczby kliknięć do liczby wyświetleń danej reklamy tekstowej ponad wynikami wyszukiwarki). Sukces kampanii zależy w głównej mierze od wysokości budżetu jaskim dysponuje firma. Im większy, tym większa szansa na konwersję użytkowników. Zaletą tego programu jest dostęp na bieżąco do aktualnych danych statystycznych naszych działań reklamowych. Możemy sprawdzić różnego rodzaju współczynniki, jaka reklama tekstowa miała największe powodzenie, jaką reklamę powinniśmy zmienić i jakie wnioski wyciągnąć na przyszłość. Połączenie go z innym równie istotnym darmowym narzędziem jakim jest google analytics pozwala na analizę wyników sprzedaży, konwersji i ruchu. Dodatkowo można tam sprawdzić szczegółowe statystyki dotyczących użytkowników, czyli np. ile jest użytkowników na stronie, z jakiego kraju weszli na stronę, z jakiej innej strony przekierowującej, co robią na stronie czy jaka jest ilość wygenerowanych sesji. Dlatego korzystanie z obydwu tych narzędzi da najlepsze efekty firmie, która chce zaistnieć w internecie i polepszyć swoje wyniki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here