O certyfikacie jest w internecie wiele, ale dalej nie wiadomo, który wybrać. Sam zakup certyfikatu generuje dodatkowe koszty funkcjonowania sklepu internetowego – a wydając pieniądze, warto wiedzieć na co się je wydaje. Jeśli masz możliwość poproś o wsparcie firmowego informatyka. Warto jednak również samemu dowiedzieć się czegoś w temacie certyfikatów SSL. Czym są owe Certyfikaty i czy rzeczywiście zapewniają bezpieczeństwo funkcjonowania sklepu internetowego? Ile kosztują i czy są darmowe opcje?
Certyfikat SSL (Secure Sockets Layer) – to system zabezpieczania przepływu danych między użytkownikiem a serwerem. Samo zabezpieczenie polega na zaszyfrowaniu danych, dzięki czemu hasła i dane prywatne są poufne. Certyfikaty SSL są dziś w zasadzie obowiązkową pozycją dla wszystkich prowadzących działalności e-commerce. Oprócz zapewnienia bezpieczeństwa, podnoszą wiarygodność sklepu internetowego, przez co zwiększają zaufanie klientów. To bardzo ważny czynnik przy decyzji o zakupie certyfikatu. Ponad 75% klientów sklepów internetowych właśnie bezpieczeństwo zakupów stawia na pierwszym miejscu. Co jednak tak naprawdę daje certyfikat ssl w sklepie internetowym? Główny cel certyfikatu to zagwarantowanie bezpieczeństwa danych w trakcie ich przesyłania. Drugą rzeczą, o którą dba Certyfikat jest integralność danych. Dane nie zostają zmieniane w czasie transferu przez osoby trzecie albo taka zmiana zostaje automatycznie wykryta. Klient ma również pewność, że przeglądają wybraną przez siebie stronę, a nie są przekierowani do innej, fałszywej, ale łudząco podobnej witryny, na której dane zostaną skradzione.
Na rynku występują trzy rodzaje certyfikatów SSL.
Certyfikaty klasy DV (Domain Validation) – gwarantują podstawowe uwierzytelnienie – szyfrują transmisję informacji w certyfikowanej domenie. Przy wydawaniu certyfikatu sprawdza się, czy firma ma prawo do posługiwania się domeną (czy jest jej właściciele), ale nie weryfikuje się danych na niej zawartych. Drugi to certyfikaty klasy OV (Organization Validation) – gwarantują uwierzytelnienie rozszerzone – szyfrują transmisję informacji w certyfikowanej domenie, zabezpieczają przed podsłuchiwaniem transmisji. Przy wydawania certyfikatu weryfikuje się, czy firma wnioskująca ma prawo do posługiwania się domeną, a także sprawdzana jest samą firmę (KRS, umowy spółki). Ostatni rodzajem są certyfikaty klasy EV (Extended Validation) – gwarantujące pełne uwierzytelnienie. Klasa EV oznacza pełną i skrupulatną weryfikację tożsamości firmy zamawiającej certyfikat SSL.
Wybór odpowiedniego certyfikatu ssl w sklepie internetowym jest ważnym wyborem dla właścicieli sklepów e-commerce. Zapewnia nie tylko bezpieczeństwo stronie i jej użytkownikom, ale poprawia wiarygodność strony w oczach odwiedzających. Do wyboru jest kilka rodzajów certyfikatów, od tych weryfikujących tylko podstawowe dane do tych, które w pełni sprawdzają dane firmy. Dodatkowo wykupienie certyfikatu jest dobrze postrzegane przez Google w kontekście pozycjonowania.