Click Shop jest to oprogramowanie, które służy do zarządzania sklepem internetowym. Jest to odpłatna usługa.
Click Shop należy do usług oferowanych przez serwis udostępniający zasoby hostingowe i domeny internetowe home.pl. Oprogramowanie występuje w dwóch wariantach. Pierwszy z nich to pakiet standardowy. Jest on kierowany do niewielkich sklepów, które prowadzą działalność na terenie kraju. W jego korzystaniu są pewnie limity, oprogramowanie umożliwia dysponowaniem do tysiąca produktów zamieszczonych w sklepie, przestrzeń serwerowa, również jest ograniczona do 50 GB, a roczny transfer w standardowym pakiecie wynosi 12000 GB. Wersja standardowa ma także tylko jedną możliwą wersję językową, występuję w języku polskim. Co za tym idzie za pośrednictwem tego oprogramowania możliwe jest dokonywanie transakcji jedynie w polskiej walucie. Cena pakietu Click Shop w ofercie standard jest przystępna, nawet dla małych przedsiębiorstw, jednakowoż opłaty należy dokonać z góry za cały rok użytkowania.
Druga wersja pakietu to Click Shop Premium. W ofercie premium nie występują charakterystyczne dla standardowej wersji limity związane z ilością produktów, przestrzenią serwerową czy rocznym transferem. Pakiet jest znacznie droższy od wersji podstawowej, z pewnością nie dla wszystkich przedsiębiorstw jego cena jest zadowalająca. Wariant Click Shop Premium jest znacznie bardziej rozbudowany, co daje większe możliwości, szczególnie w sklepach prowadzących swoją działalność na znacznie większej skali niż w wersji Click Shop Standard.
Zarówno w standardowej jaki i w wersji premium istnieje możliwość przetestowania usługi. Jest ona bezpłatna i trwa 14 dni.
Click Shop – Wady i zalety:
Najważniejsze elementy niewątpliwie zaliczane do atutów tego oprogramowania to:
– Jasny i przejrzysty panel administracyjny. Sposób posługiwania się jest bardzo prosty i intuicyjny, nie sprawia trudności nawet początkującym przedsiębiorcom.
– Panel administracyjny można indywidualnie spersonalizować. Można go specjalnie skonfigurować i dopasować do potrzeb konkretnego sklepu.
– Click Shop w swojej ofercie panelowej zawiera także: kalendarz zamówień, który okazuje się bardzo pomocnym narzędziem przy prowadzeniu sprzedaży online. Występuje możliwość pogrupowania klientów, co niewątpliwie sprawdza się przy takich zabiegach jak polityka rabatowa. Kolejne z występujących tu narzędzi to systemy umożliwiające odczyt i sporządzanie raportów i analiz. Występuje również wygodne katalogowanie produktów, z dodatkową funkcją ich powiązania, dzięki czemu klient uzyskuje podgląd proponowanych produktów, które mogą go zainteresować.
– Zaletą oprogramowania są pakiety. Na korzystanie z tej usługi mogą sobie pozwolić zarówno duże jaki i małe przedsiębiorstwa.
– W Click Shop występuje pakiet dodatkowych korzyści na start, występuje w każdym pakiecie.
– Dostęp do narzędzi do e-mail marketingu i SEO.
– Brak ukrytych opłat.
Elementy oprogramowania, które można uznać za wady:
– Mogą wystąpić problemy związane z pozycjonowaniem sklepu w sieci.
– Usługa dotycząca technicznego wsparcia premium dedykowana jest jedynie dla użytkowników droższego pakietu.
– W pakiecie Click Shop Standard nie ma oprogramowania na urządzenia mobilne.
– Wadą są również ograniczenia dla standardowego pakietu.
– W podstawowej ofercie pakietów, różnorodność grafik jest bardzo uboga, zmianę umożliwia dopiero dodatkowo płatna usługa.
Click Shop – Wady i zalety, niewątpliwie każde oprogramowanie zawiera i plusy i minusy, istotne jest by przy jego wyborze dobrze je przeanalizować i zdecydować co jest dla nas najważniejsze.