W Polsce jest coraz więcej sklepów internetowych.
Według badań, to do końca tego roku będzie ich ponad dwadzieścia dwa tysiące. Nasz rynek wykazuje już jakieś nasycenie, to wciąż jest wiele miejsca na ciekawe i nowe sklepy. Więc jak zatem założyć sklep internetowy? Ile to kosztuje założenie sklepu internetowego?W poniższym artykule to właśnie przedstawię.
Wejście w taką branże, to spora szansa na większe pieniądze, ale też jeszcze większą konkurencję, więc teraz coraz częściej sprzedawcy szukają niszy. Wielką zaletą niszowych biznesów jest to, że nie potrzebują one jakiegoś większego kapitału na start, a potrafią przy tym wygenerować duży zysk zamiast sprzedawania przedmiotów dla dużego grona odbiorców.
Oprogramowanie dla sklepu
Platformy zazwyczaj dość różnią się od siebie funkcjami oraz ceną. Niektóre z nich są nawet bezpłatne, więc często mają ograniczone możliwości i zarazem praktyce wymagają dokupienia różnych opcji oraz dodatków, inne zatem pozwalają aby dokonywać wiele zmian. Kosztują zazwyczaj od 45 złotych do 99 złotych miesięcznie. Niedługo opublikujemy porównanie najbardziej popularnych platform e-commerce. Noszą one nazwę: Shoper, Shoplo, ClickShop oraz Exbexon,.
Założony sklep internetowy otrzymuje najczęściej adres: “www.NazwaTwojegoSklepu.NazwaPlatformy.com”. Większość z tych sprzedawców decyduje się zatem na wykupienie swojej własnej domeny internetowej. Nie jest to duży, ale zawsze dodatkowy koszt. Cena wynosi około 12 złotych za rejestrację oraz 45 złotych za przedłużenie domeny po roku.
Towar
Najważniejszy jest zatem zakup asortymentu, lecz to raczej kwestia indywidualna wszystkich sklepów. Zależy oczywiście od tego jaki rodzaj towaru został zakupiony. Niektórzy potrzebują 100 złotych inni 2 000 złotych, a jeszcze inni 10 000 złotych. W tym temacie warto również pamiętać o zdjęciach produktów. Najczęściej zamawia si ę u fotografa profesjonalną sesję zdjęciową. Cena takiej usługi to od 100 złotych do nawet 1000 złotych za sesję.
Kasa fiskalna
Koszt kasy fiskalnej to około 600 złotych, a nawet 1500 złotych. Nie wszystkie również sprzedaże są jednak objęte obowiązkiem ewidencjonowania tego na kasie. Rejestracji takiej sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej nie jest wymagana od przedsiębiorców, którzy:
– dokonują danej sprzedaży na rzecz innych firm, placówek, które prowadzą własną działalność, a także instytucji.
– osiągających obrót ze sprzedaży na rzecz osób fizycznych, którzy nie prowadzą własnej działalności gospodarczej, a także ryczałtowych rolników mniejszy niż 20 000 złotych na rok.
– którzy prowadzą wysyłkową sprzedaż przez strony internetowe oraz zapłaty są w formie bezgotówkowej i idą bezpośrednio na konto bankowe.
Jest również taka grupa przedsiębiorców, którzy zobowiązani są do nabycia kasy fiskalnej oraz rejestrowania obrotów od razu od pierwszej sprzedaży detalicznej.
Regulamin – można go przygotować samemu, a także pobrać już gotowy wzór z niejakich zakupowych platform lub też zamówić u znajomego prawnika. Jest to koszt od 150 złotych do nawet 500 złotych.