Czy można sobie wyobrazić dzisiejszy świat biznesu bez reklamy? Aby pracować w dziale marketingu trzeba posiadać określone umiejętności. Zazwyczaj wszystko zależy od tego, czym ma się zajmować taki pracownik. W małej firmie pracownik działu marketingu być może będzie musiał zająć się wszystkim, to znaczy obsługą mediów społecznościowych, ale także na przykład wykonywaniem projektów graficznych różnych ulotek czy wizytówek. Do tego potrzeba umiejętności graficznych, a te przecież nie każdy posiada. Warto aby każdy szef uświadomił sobie jakie właściwie kwalifikacje powinien posiadać przyszły pracownik działu marketingu oraz jakie zadania będzie musiał wykonywać w codziennej pracy. Czasami pracownika działu marketingu potrzebuję się tylko i wyłącznie do pisania tekstów reklamowych. Taka osoba powinna cechować się przede wszystkim kreatywnością i umiejętnością wysławiania się na piśmie. W obsłudze mediów społecznościowych ważne jest nawiązanie kontaktów z ludźmi, przez Internet. Trzeba reagować szybko, na bieżąco reagować na to co piszą ludzie w sieci. Jeden komentarz prawie wywołać dużą burzę. Studia dotyczące marketingu można zrobić zarówno w formie licencjatu, magistra jak i studiów podyplomowych. Technik organizacji reklamy – zarobki osoby o takim wykształceniu niekoniecznie są niższe niż osób po studiach. Wszystko zależy bowiem od tego jak dana osoba się zaprezentuje. Przecież swoje kompetencje można zdobywać nie tylko w szkole, ale też na własną rękę dokształcać się, uczyć z treści dostępnych powszechnie w Internecie. Można samodzielnie zapisać się na branżowy kurs. Trzeba pamiętać o tym, że zawsze warto uczyć się od najlepszych, dlatego najlepiej poszukać swojego mentora w danej branży. Będzie to osoba od której będziemy pobierać lekcje. Możemy na przykład śledzić poczynania tej osoby w mediach społecznościowych. Technik organizacji reklamy to bardzo dobry zawód przede wszystkim dla ludzi kreatywnych. Trzeba pamiętać, że w branży reklamowej bardzo, ale to bardzo, liczą się dobre pomysły. Oczywiście z tych pomysłów musi powstać konkretna kampania. Rzadko taka kampania jest dziełem jednej osoby. Często jest to sukces całego zespołu. Bardzo często za sukcesem danej kampanii reklamowej stoi wielomiesięczna praca całego zespołu ludzi, z których każdy miał określone zadanie do zrobienia. Nieprzespane noce często zdarzają się w branży marketingowej i reklamowej. Decydując się na pracę w takiej branży trzeba być świadomym, że nieustannie trzeba na bieżąco śledzić trendy reklamowe. Trzeba wiedzieć, co dzieje się na rynku, trzeba wiedzieć co piszczy w trawie. Jeżeli jesteśmy rodzicami, którzy właśnie stoją przed dylematem czy doradzać czy odradzać swojemu dziecku w szkołę związaną z organizacją reklamy, trzeba zdecydowanie powiedzieć aby dziecko poszło za głosem serca. Zawód wykonywany z przymusu nikomu nie przyniesie radości w życiu. Warto robić to co się kocha. Są takie reklamy i takie kampanie, które pamięta się przez wiele lat, niemal na zawsze pozostają w sercach odbiorców.