SEO - co to takiego?

Samo zadbanie o wygląd czy treści występujące na stronie nie wystarczy do tego, by stała się ona popularna. Mimo iż niegdyś nawet osoby stawiające swoje pierwsze kroki w wirtualnej branży mogły szybko uzyskiwać dla swoich blogów czy witryn nowych czytelników, dziś nie jest to już tak proste. Dobry marketing musi bowiem uwzględniać przede wszystkim pozycjonowanie. Doskonale tłumaczy je każda platforma seo, czyli strona opowiadająca Internautom o pozycjonowaniu i optymalizacji.

Podstawą skutecznego pozycjonowania jest oczywiście sama optymalizacja. Te dwie frazy ściśle się ze sobą łączą i w artykułach poradnikowych czy tekstach instruktażowych zawsze występują obok siebie. Bo nie da się niestety pozycjonować strony, jeśli wcześniej nie zostanie przeprowadzony proces jej optymalizacji. Warto o niego zadbać, aby pokonać swoją konkurencję i móc szybciej zdobywać nowe wyświetlenia dla całej witryny. Bo o to przecież w tym wszystkim chodzi. Każdy, kto tworzy jakiekolwiek treści w sieci, chce, by były one czytane przez jak największą grupę odbiorców. Stara się najpierw ją do siebie przyciągnąć i później zatrzymać na dłużej, ale niestety nawet najciekawsze treści do nikogo nie dotrą, jeśli nie zostaną dobrze zoptymalizowane. Na co wpływa więc optymalizacja treści? To od niej może zależeć nie tylko to, kto trafi na stronę, ale też to, jak długo czytelnik na niej pozostanie. Właściwe treści muszą spełniać po prostu konkretne warunki. Mówi o nich jasno niemalże każda platforma seo.

Jakie treści powinno się zatem umieszczać na blogach, sklepach internetowych czy zwykłych stronach firmowych, aby później te witryny dało się łatwo pozycjonować? Po pierwsze – treści muszą być w miarę obszerne. Oczywiście żaden Internauta nie ma dziś czasu na czytanie długich i bezwartościowych wywodów, ale krótka notka nikogo sobą nie zainteresuje. Nie da się dobrze przedstawić żadnego tematu w kilku zdaniach czy paru akapitach. Lepiej zatem porządnie opracować wybrany tekst i umieścić w nim wszystkie potencjalnie ważne dla czytelnika informacje, zamiast wstawiać na stronę cokolwiek, byleby tylko coś na niej umieścić. Według zasad seo treści muszą być też koniecznie oryginalne. Nie wolno ich kopiować z żadnych innych stron. Nie należy też opracowywać swoich artykułów wyłącznie na podstawie jednego źródła. Najlepiej korzystać z różnych podręczników i stron, a dopiero po przygotowaniu sobie porządnego materiału przejść do samego pisania. Treści muszą mieć także odpowiedni układ. Najlepiej dzielić je na w miarę równe akapity i umieszczać nad każdym z nich wyraźne śródtytuły. Dobre sformatowanie tekstu wspomaga bowiem jego czytanie. Internauta szybciej znajduje w nim to, czego szuka i tym samym chętniej powraca na wybraną stronę.

Każda platforma seo w niemalże wszystkich swoich artykułach mówi o tym, że w pozycjonowaniu kluczową rolę odgrywa optymalizacja treści. Warto się nią zająć na samym początku i dopiero potem przejść do przeprowadzania następnych działań związanych z promocją strony.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here