Reklamy na urządzeniach mobilnych

Telefon komórkowy jest nieodłącznym towarzyszem prawie każdego człowieka w dzisiejszym świecie. Nosimy go ze sobą wszędzie, gdzie tylko się da. Zastępuje nam odtwarzacz muzyki, aparat, kamerę, komputer czy nawet telewizor. Komórki posiadają coraz więcej różnych funkcji mających ułatwić życie ludziom. Ich wygląd też nie jest zwykły jak jeszcze kilkanaście lat temu, wręcz przeciwnie, telefony są coraz smuklejsze, lżejsze i niekiedy również większe. A dostępne są w różnokolorowych wersjach. Powszechny dostęp do internetu i szybkie łącza ułatwiają pracę użytkowników, którzy mogą sprawdzić informacje w każdej chwili w wyszukiwarce w swoim telefonie. Urządzenia te stały się głównym sposobem komunikacji pomiędzy jednym człowiekiem, a drugim, a tym samym między przedsiębiorstwem handlowym a potencjalnym konsumentem, między nadawcą przekazu reklamowego a jego potencjalnym odbiorcą. Dlatego tak ważne jest, by dana firma dostosowywała swoją stronę internetową i reklamy do telefonów komórkowych. Odpowiednie zaprojektowanie strony internetowej znacząco wpływa na sukces i powodzenie danej kampanii. Responsywność strony jest bardzo istotna, bo decyduje o tym, czy użytkownicy zobaczą to co dana firma oferuje swoim konsumentom. Oprócz stron internetowych na uwagę zasługują też aplikacje mobilne, bez istnienia których niektórzy nie wyobrażają sobie codziennego dnia. Ważne są też banery reklamowe, odgrywające dużą rolę w działaniach promocyjnych danej firmy. Jak więc sprawić, by reklama mobilna była skuteczna?

Badania wskazują na to, że współczynnik klikalności do wyświetleń danej reklamy na urządzeniach mobilnych jest wysoki. Dlatego odpowiednie przygotowanie działań reklamowych i rozeznanie na rynku pozwoli firmie odnieść sukces i spełnić cele wyznaczone na początku swojej drogi czy na początku kampanii reklamowej. Ważne jest wyznaczenie swojej grupy docelowej, segmentu, do którego kierowana będzie reklama na telefonach i desktopowa. Ustalenie grupy osób, którzy w danym miejscu i w danym czasie będą skłonne zakupić produkt lub usługę oferowaną przez dane przedsiębiorstwo. Dzięki odpowiednim działaniom firma będzie mogła dokładnie oszacować swój budżet i nawet może zaoszczędzić duże sumy, które mogłyby zostać niepotrzebnie przeznaczone na działania w złym segmencie. Przygotowanie odpowiednich banerów reklamowych jest również istotnym elementem całej drogi. Wielkość reklamy znacząco wpływa na jakość odbioru, im większa tym bardziej może przyciągać wzrok użytkownika i zapisywać się w jego pamięci. Większa reklama jest też łatwiej odbierana i lepiej widoczna z punktu widzenia czytelności, ponieważ niekiedy na małym ekranie telefonu może być trudniej niektórym osobom ją odczytać. Przykuwający wzrok kolor reklamy jest również ważną częścią kreowania reklamy. Jak wiadomo, kolory wyraziste, jak np. czerwony czy żółty od razu zwracają na siebie uwagę. Kampanie reklamowe dla urządzeń mobilnych są możliwe do realizacji w google AdWords. To tam przy określonym z góry nakładzie finansowym można dotrzeć do konkretnej grupy docelowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *