Reklama w wyszukiwarkach - 'must have' każdej firmy

W dobie wszechobecnej cyfryzacji tradycyjne sposoby dotarcia do Klienta wydają się coraz mniej skuteczne. Marketerzy prześcigają się w swych oryginalnych wizjach na budowanie marki zalepiając ulicę kolejnymi bilbordami. Spoty telewizyjne i radiowe notują gigantyczne spadki i to co jeszcze dziesięć lat temu przynosiło ogromną stopę zwrotu, dziś okazuje się być przepalaniem budżetu. Najrozsądniejszym sposobem sensownego gospodarowania finansami przeznaczonymi na zaistnienie w świadomości potencjalnych Klientów jest przede wszystkim reklama w wyszukiwarkach. Mamy tu rzecz jasna na myśli jedną wyszukiwarkę, która stała się światowym monopolistą na segregowanie pożądanych informacji. Działania winniśmy rozgraniczyć na reklamę w organicznych wynikach, zwaną inaczej SEO oraz płatne wskakiwanie na listę fraz u góry strony czyli SEM. Zarówno w pierwszym jak i drugim wypadku nie obędzie się bez wydania sporych pieniędzy. Fakt ten wynika przede wszystkim z ogromnej konkurencji, która ogarnęła niemal każdą branżę. Tylko wyjątkowe nisze mają szansę na spektakularne wzrosty pozycji. Ponadto w przypadku SEO, zwanego potocznie pozycjonowaniem, należy przygotować się na kilka miesięcy, zanim efekty zaczną być widoczne. Staranne przygotowanie fraz kluczowych, nie tych ogólnych nad którymi pracuje cała Twoja konkurencja, a tych bardziej wyspecjalizowanych. Ilość ich wyszukiwania przez osoby zainteresowane tematem będzie znacznie mniejsza, ale łatwiej będzie frazę taką wypozycjonować. Ponadto jeśli ktoś określa w szczegółowy sposób to czego poszukuje istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że jeśli to u Ciebie znajdzie to szybciej zdecyduje się na zakup. Płatna reklama w sponsorowanych miejscach wyszukiwarki daje ogromne możliwości, dzieli się na szereg miejsc i sposobów dotarcia do Klientów oraz pozwala osiągać efekty natychmiastowo. Po skonfigurowaniu reklamy w panelu Ads i jej rozpoczęciu, efekty będą widoczne od razu poprzez wzrost odwiedzin naszej strony internetowej czy sklepu. Ponadto w przypadku sklepów internetowych istnieje opcja pojawiania się w tak zwanych zakupach Google, gdzie pojawiają się miniatury zdjęć produktu, cena, tytuł i krótki opis. Ułatwia to znacznie podejmowanie decyzji zakupowych i statystycznie przynosi znacznie większą sprzedaż niż standardowa reklama w wyszukiwarce. Ponadto możemy pokusić się o zastosowanie kreacji graficznych obrazujących to co oferujemy. Tego rodzaju rozwiązania są najodpowiedniejsze dla większych firm, które pragną zaistnieć w świadomości Klientów i mogę sobie pozwolić na wygospodarowanie znacznie wyższych budżetów. Jakby tego było mało poprzez jeden panel jesteśmy w stanie dotrzeć do osób odwiedzających portale partnerskie wyszukiwarki. Dzięki temu bardzo często w popularnych serwisach jesteśmy w stanie zaobserwować sprytne małe firmy, potrafiące korzystać z dobrodziejstw jakie daje na przykład remarketing. Wisienką na torcie powinny być działania w social mediach i gotowy plan marketingowy na nadchodzące miesiące gotowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here