Magazyn w sklepie internetowym

Wielu początkujących przedsiębiorców ma problem ze swoim pierwszym magazynem. Jest to kłopotliwe dla każdego nowo otwierającego się biznesu, ale z czasem szybko potrafi zaowocować.
Magazyn w sklepie internetowym jest niemalże podstawą, jeśli chcemy, by nasz sklep stał się warty polecenia.
Wiele osób wybiera drogę na skróty, rezygnując z magazynowania rzeczy ze sklepu, a opiera się na ściąganiu ich wprost z hurtowni. Na początku pomysł ten może wydawać się o wiele lepszym rozwiązaniem niż tworzenie faktycznego magazynu, ale jest to dość ryzykowne.
Każdy raczkujący interes opiera się na opinii klientów, ich gustach i aktualnych trendach, więc wystarczy, aby jeden element w naszym systemie przestał działać; może to być opóźnienie kuriera, błąd hurtowni i nasze paczki trafią do klientów z opóźnieniem.
Co za tym idzie? Nasz sklep przestaje być miejscem wartym polecenia, a obroty jak i zamówienia zmniejszają się z tygodnia na tydzień.
Dlatego właśnie tak ważne jest, by od początku celować w magazyn w sklepie internetowym.
Magazyn w sklepie internetowym posiada wiele zalet, ale i parę minusów, które trzeba przezwyciężyć i nieco zaryzykować, by nasza firma ruszyła z miejsca.
Oczywiście plusów posiadania towaru na miejscu jest bardzo wiele; zaczynając od szybszej i o wiele sprawniejszej wysyłki, przez możliwość indywidualnej negocjacji cenowej z klientami, aż po wgląd we wszystkie rzeczy na stanie.
Jednym z największych minusów jest niestety zamrożenie części kapitału do czasu sprzedaży, nie mając pewności, czy do niej faktycznie dojdzie. Oznacza to pewną niewiadomą, w którą trzeba zainwestować w ciemno.
Magazyn to miejsce na wszystkie nadwyżki rzeczy, które mogą zostać zwrócone przez klientów. Dzięki takiemu zapasowi wszystkie zamówienia można dokonywać szybciej i sprawniej, dzięki czemu na pewno zwiększy się pula samych zamówień.
W przypadku, w którym nasz sklep otrzymuje więcej zamówień niż faktycznie mamy rzeczy w magazynie, wtedy należałoby zwrócić się do hurtowni, ale przy okazji zamówić podwójną partię – dzięki temu będziemy mogli zrealizować zamówienie, a drugą część zostawić na zapas.
Magazyn w sklepie internetowym sprawdza się dla właścicieli, ale przede wszystkim jest to ukłon w stronę klientów; by skrócić czas oczekiwania na przesyłki, upewnić się że dany produkt jest dostępny od ręki, a w razie potrzeby ma również swój zamiennik.
Najczęstszym scenariuszem związanym z magazynowaniem asortymentu sklepu internetowego jest trzymanie na składzie tak zwanych „bestsellerów”, czyli najlepiej sprzedających się produktów, które są w danej chwili na topie, a te rzadziej kupowane są zamawiane bezpośrednio z hurtowni.
Jest to sprytny trik, by nie ponosić zbyt wysokich kosztów utrzymywania całego magazynu, zwłaszcza jeśli operujemy ograniczoną przestrzenią użytkową – w końcu utrzymywanie magazynu, dbanie o jego bezpieczeństwo również jest kosztowne, dlatego można oprzeć się na trendach rynkowych i trzymać tam tylko najlepiej sprzedające się rzeczy.
Magazyn w sklepie internetowym zaoszczędzi wiele trudów, ale i sam może przysporzyć parę problemów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here