Jak promować swoją pierwszą książkę?

Każdy początkujący autor marzy o wydaniu pierwszej powieści, tomu opowiadań czy reportaży. Oczywiście żeby je napisać potrzeba dużo cierpliwości, wytrwałości i samozaparcia. To setki, czasem tysiące godzin wysiedzianych przed ekranem komputera. Znój poprawek i zmian redakcyjnych. To momenty kryzysów, ale i euforia kiedy pisze się szybko i składnie. I wreszcie jest. Ta pierwsza, wymarzona. Na razie w rękopisie. W końcu pomysł stał się słowem pisanym.

Niestety to dopiero początek zmagań. Teraz trzeba znaleźć kogoś, kto to wyda. Pracowicie rozsyłamy efekt naszego pisarskiego znoju do wydawnictw. I czekamy, czekamy na pozytywną odpowiedź. Czasami czekamy bardzo długo. Czasami przy odrobinie szczęścia krócej. Kiedy wreszcie wydawnictwo upora się z wydaniem naszej pierwszej książki, A potrafi to czasami trwać wieki. Okazuje się, że zwykle budżet promocyjny starcza na kilka egzemplarzy recenzenckich do znajomych redakcji. W eterze cisza. Przecież na rynku pojawia się tysiące książek rocznie. A przecież chcemy, by efekt naszej pisarskiej pracy trafił do jak największej rzeszy czytelników.

W głowie pojawia się pytanie: Jak skutecznie wypromować książkę? Jakich trików użyć żeby reklama książki była skuteczna?

Po pierwsze korzystaj z dobrodziejstw mediów społecznościowych. To nic nie kosztuje, oprócz czasu poświęconego na tę formę promocji.

Facebook, YouTube, czy Twitter mogą być doskonałymi miejscami na reklamę twojej książki. Nawet Instagram stał się polem promocji autorów książek. Jeśli aktywnie korzystasz z sieci, wykorzystaj ją do promowania swojej pracy. Stwórz spójną internetową osobowość. Jako benchmark weź działalność najbardziej gorące nazwiska na księgarskim rynku. Prześledź ich media społecznościowe i sprawdź w jaki sposób komunikują się ze swoim czytelnikami. Ucz się od najlepszych. Znajdź swoją autorską drogę komunikacji.

Żeby marketing społecznościowy mógł być skuteczny, powinieneś konsekwentnie budować spójny wizerunek siebie we wszystkich serwisach społecznościowych. Musisz się wyróżnić. Stety lub nie osobowość sprzedaje. Gdy zdecydujesz się na to, jaki obraz siebie i swojej twórczości chcesz stworzyć, trzymaj się go pisząc posty lub umieszczając komentarze do wypowiedzi innych użytkowników. Zawsze szukaj nowych możliwości zapoznania potencjalnych czytelników z owocami swojej pracy, ale rób to w sposób nienachalny, lekki i dowcipny. Komentuj rzeczywistość, wszczynaj dyskusję wokół tego co napisałeś. Jeśli trzeba bądź kontrowersyjny.

Koniecznie załóż blog, jeśli jeszcze go nie posiadasz. Możesz skorzystać z którejś platformy blogowej, lub stworzyć bloga na Facebooku. Wszystko jedno. Blog powinien stać się centralnym punktem twojej kampanii marketingowej. Umieszczaj na nim informacje o nadchodzących wydarzeniach, opublikuj fragment z książki by zachęcić czytelników do zapoznania się z całością. Dowiedz się, co czytelnikom podoba się w twojej książce, a co ich zdaniem należałoby zmienić. Staraj się utrzymywać stałego kontakt ze swoimi czytelnikami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *