Headhunting w Warszawie

Problemy ze znalezieniem pracowników są dziś właściwie standardem. I choć najwięcej mówi się o niedostatecznej podaży pracowników fizycznych, niewykwalifikowanych, a także kierowców czy magazynierów, to w podobnej sytuacji są pracodawcy próbujący obsadzić stanowiska wyższego szczebla. W głównej mierze do nich kierowana jest usługa headhuntingu – w Warszawie na skorzystanie z tej metody pozyskiwania pracowników decyduje się coraz więcej firm m.in. z sektora finansowego, bankowości inwestycyjnej czy IT. Na czym polega headhunting? Jakie przynosi korzyści i kto powinien się na to zdecydować? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule.

Co to jest headhunting?

Headhunting to zaawansowana strategia rekrutacyjna, która zakłada aktywne wyszukiwanie kandydatów, dotarcie do nich, nawiązanie kontaktu oraz bezpośrednie złożenie oferty zatrudnienia. Ta technika doskonale sprawdza się do pozyskiwania najcenniejszych pracowników, umożliwiając dotarcie również tych osób, które aktualnie są poza rynkiem pracy (nie szukają nowego zatrudnienia, nie przeglądają ogłoszeń, znają swoją wartość i wiedzą, że to pracodawcy walczą o nich, a nie odwrotnie).

Kiedy warto postawić na headhunting? Zawsze wtedy, gdy:

  • szukasz pracowników na stanowiska wyższego szczebla, na przykład managerskie,
  • potrzebujesz osób posiadających wysokie kwalifikacje zawodowe,
  • szukasz pracowników specjalizujących się w wąskich dziedzinach,
  • masz na oku osobę, która jest już zatrudniona w konkurencyjnej firmie i chcesz jej dyskretnie złożyć propozycję pracy.

Jak wygląda pozyskiwanie pracowników w ramach headhuntingu?

Pierwszym krokiem zawsze jest dokładne poznanie oczekiwań pracodawcy. W tym celu agencja headhunterska organizuje spotkanie, w trakcie którego omawia się wszystkie aspekty związane z poszukiwanymi pracownikami. Następnie specjaliści HR tworzą profil idealnego kandydata.

Dysponując profilem, czyli wiedząc, kogo właściwie szuka, agencja headhunterska rusza z właściwymi działaniami. Wykorzystuje własne kontakty branżowe oraz zaawansowany research, aby wstępnie wyselekcjonować grupę potencjalnie najlepszych kandydatów. Następnie dociera do nich różnymi kanałami, m.in. poprzez media społecznościowe.

W momencie nawiązania kontaktu z potencjalnym pracownikiem klienta agencja zaczyna „badać grunt”, czyli ustala, czy dana osoba w ogóle byłaby zainteresowana zmianą miejsca zatrudnienia. Jeśli tak, wówczas rozpoczyna się budowanie w jej oczach obrazu atrakcyjnego pracodawcy – jest to szczególnie ważne wtedy, gdy klient agencji nie ma powszechnie rozpoznawalnej marki biznesowej.

Ostatnim krokiem jest oficjalne złożenie oferty zatrudnienia i ewentualnie negocjowanie indywidualnych warunków. Warto to powierzyć agencji, która doskonale orientuje się w stawkach obowiązujących w danej branży oraz wie, jakie inne, pozapłacowe elementy mogą mieć wpływ na pozytywną decyzję kandydata.

Poznaj najważniejsze zalety headhuntingu

Headhunting jest jedną z najskuteczniejszych technik pozyskiwania pracowników, zwłaszcza tych posiadających cenne kwalifikacje zawodowe. Do najważniejszych zalet headhuntingu można zaliczyć:

  • umożliwia dotarcie do kandydatów, którzy z całą pewnością nie odpowiedzieliby na standardowe ogłoszenie o pracę,
  • pozwala zainteresować ofertą zatrudnienia te osoby, które aktualnie nie rozważają zmiany pracy,
  • oszczędza mnóstwo czasu, ponieważ skupia się na pozyskiwaniu tylko tych osób, które spełniają kryteria przyjęte przez pracodawcę,
  • wzmacnia markę przedsiębiorstwa poprzez elementy employer brandingu wykorzystywane przez headhunterów,
  • zapewnia dyskrecję, co jest bardzo ważne w niektórych branżach (pozwala uniknąć konfliktów i prowadzić działania rekrutacyjne bez wiedzy konkurencji),
  • daje szansę pozyskania pracowników, którzy nie wymagają przeszkolenia, długotrwałego onboardingu, ponieważ dzięki wysokim kwalifikacjom zawodowym są gotowi od razu objąć przygotowane dla nich stanowiska.

Komu powierzyć headhunting w Warszawie?

Na pewno nie może to być przypadkowa agencja czy zwykłe biuro pośrednictwa pracy, które do tej pory obsługiwało klientów wyłącznie w zakresie np. pozyskiwania pracowników tymczasowych. Headhunting jest strategią wymagającą specjalistycznych kwalifikacji, posiadania rozległych kontaktów oraz – co najważniejsze – doskonałej znajomości branży klienta.

Dlatego w pierwszej kolejności skup się na agencjach, które mają doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji przy wykorzystaniu headhuntingu na rzecz firm z Twojego sektora. Nie wahaj się poprosić o portfolio zrealizowanych projektów. Na warszawskim rynku można znaleźć godne zaufania agencje HR specjalizujące się w obsłudze np. banków czy firm z np. branży IT i finansowej.

Najlepszym przykładem będzie Verita HR – najwyżej oceniana agencja rekrutacyjna na rynku, której usługi rekomenduje aż 97 proc. klientów biznesowych oraz 90 proc. zatrudnionych za jej pośrednictwem pracowników.

Verita HR oferuje headhunting w Warszawie na rzecz firm z wymienionych wyżej sektorów, pozyskuje również pracowników dla centrów usług wspólnych BPO i SSC. Z pełną ofertą agencji, obejmującą również rekrutację stałą, outsourcing czy doradztwo HR, możesz się zapoznać na jej stronie internetowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here