Dropshipping - czy to się opłaca?

Prowadzenie sklepu internetowego to jeden z częstych pomysłów, na jaki wpadają młodzi przedsiębiorcy. Biznes się prosty, a zyski stosunkowo łatwe do wygenerowania. Zanim jednak przejdzie się od pomysłu do realizacji, dobrze jest zastanowić się nad kilkoma ważnymi kwestiami. Przede wszystkim istotne jaki już na starcie jest budżet do dyspozycji. Będzie to miało wpływ na późniejszą decyzję, dotycząca współpracy z poszczególnymi hurtowniami, które będą zaopatrywały sklep w towar. Oczywiście kwestią podstawową jest założenie działalności gospodarczej, bez której nie można ruszyć ze sprzedażą w sklepie. Jednym popularnych modeli, na których działa spora część sklepów internetowych, jest dropshipping. Dropshipping w sklepie internetowym to nic innego, jak sprzedaż produktów we własnym sklepie w sieci, z przerzuceniem pakowania i wysyłki towaru z hurtowni, wprost do klienta. Dropshipping sprowadza rolę sklepu internetowego niejako do roli pośrednika, którego zyskiem jest narzucona marża na ceny produktów, które udostępnia hurtownia. Współpraca na takich zasadach jest o tyle korzystna, że otwierając sklep internetowy nie jest konieczne prowadzenie własnego magazynu, a tym samym ponoszenie dodatkowych kosztów. Ponadto sklep można obsługiwać do pewnego momentu samodzielnie, samo pakowanie towaru i wysyłka jest przerzucone w całości na hurtownię. Co więcej, w znakomitej większości hurtownie wysyłając zamówienie do klienta, nie stosują dodatkowych oznaczeń na opakowaniach, sugerujących klientowi, iż jego przesyłka została wysłana z innego miejsca niż sklep, w którym zostało złożone zamówienie. Dropshipping jest jednym z bezpieczniejszych sposobów na start z własnym biznesem w sieci, ponieważ nie wymaga dużych nakładów finansowych na start. Nie bez znaczenia jednak jest dobór hurtowni, z którymi ma zostać podjęta współpraca. Nie wszystkie hurtownie są zainteresowane współpracą dropshipping i w zależności od branży w jakiej będzie prowadzony sklep, znalezienie hurtowni może być dość trudne. Ponadto mimo znalezienie odpowiedniej, może się okazać, iż ceny które oferują za produkty nie są atrakcyjne. Zysk sklepu opartym na modelu dropshipping to marża, więc aby wygenerować zysk, który początkowo pokryje choćby część kosztów, musi być odpowiednio wysoka. Aby generować zysk ważna jest również reklama w sieci oraz odpowiednio wysoka pozycja strony sklepu w wynikach wyszukiwania google. Nie mając doświadczenie, warto jest zlecić te działania specjalizującym się w tym firmach, które zrobią to umiejętnie, a efekty będą szybsze, niż samodzielne działania metodą prób i błędów. Konta na portalach społecznościowych to tak naprawdę konieczność i nie warto się przed tym wzbraniać, nawet jeśli branża sklepu jest niszowa. Oprócz powyższych działań konieczne będzie stworzenie logo oraz baneru firmy lub rozbudować działania grafika o stworzenie całej identyfikacji wizualnej sklepu. Stosując powyższe działania i poświęcając odpowiednią ilość czasu na rozbudowę sklepu, już po kilkunastu miesiącach można liczyć na zysk.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here