Czy samochód może być nośnikiem reklamy?

0
91

Specjaliści od reklamy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że potencjalny odbiorca przekazów, które mają wywoływać zainteresowanie produktem bądź usługą, a potem potrzebę zakupową, jest dzisiaj coraz bardziej świadomy. Konsumenci nie angażują się już tak bardzo w reklamę, potrafią odróżnić tę informacyjną od rozpraszającej, wręcz nie akceptują niektórych form komunikacji pomiędzy firmą a potencjalnym klientem. Co więcej, na rynku usług reklamowych istnieje już tak wiele możliwości promowania poprzez reklamę, a przecież taki przekaz zawsze ma być wyróżniający na tle konkurencji, by mógł być skuteczny. Wiadomo na pewno, że nadal ogromną popularnością i skutecznością wykazuje się reklama zewnętrzna, ale oczywiście jedynie wtedy, gdy jest prezentowana w innowacyjnej postaci. Na odbiorców raczej nie działają już billboardy czy plakaty, należy czymś zaskakiwać. To zresztą dlatego świetne efekty odnosi reklama samochodowa. Ta skierowana jest nie tylko do kierowców, ale i innych uczestników ruchu drogowego.

Dlaczego warto stawiać na reklamę na samochodzie?

Niskie koszty, ogromne zasięgi, pełna akceptacja potencjalnych odbiorców. To tylko niektóre z zalet nowego nośnika reklamy, jakim jest samochód. W powszechnej już formie ten rodzaj reklamy zewnętrznej stosują firmy z pokaźną flotą aut, bo wtedy jest ona najbardziej skuteczna. To od liczby samochodów służbowych oraz częstotliwości ich wykorzystywania oraz terenu, po którym się poruszają, najczęściej zależy skuteczność takiego przekazu. Reklama dotrze wedle potrzeb reklamodawcy – lokalnie albo na terenie całego kraju.

Formy reklamy na samochodzie

Najczęściej wykorzystuje się na jednym aucie wszystkie dostępne metody reklamowania. Mowa tu o naklejkach na szyby, kogucie na dachu, świetnie sprawdzają się również ramki pod tablice rejestracyjne. Te dają może najmniejszą przestrzeń na reklamę, ale za to wykazują pełną akceptację, nie rozpraszają i są zapamiętywane. Ramki na tablice rejestracyjne pozwalają zamieścić logotyp, dane firmy czy główne hasło reklamowe. Tyle wystarczy, by dotrzeć do potencjalnego klienta.

Pamiętajmy jednak, że reklama zewnętrzna najczęściej wykorzystywana jest jako uzupełnienie podstawowej strategii. Jest to świetny zabieg, ponieważ ta forma reklamowego przekazu wiąże się z małą inwestycją finansową, nakłady są jednorazowe, ale zasięgi mogą być naprawdę spore. Każda firma, która posiada flotę aut służbowych, z całą pewnością powinna z takiego przekazu korzystać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here