Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych metod promocji firmy w sieci. Badania dowodzą, że ponad 90% kliknięć w linki w Google to kliknięcia w cztery pierwsze wyniki wyszukiwania. Sama usługa pozycjonowania jest procesem długotrwałym i wymagającym dużych nakładów finansowych. Właściwie przeprowadzona usługa pozycjonowania musi zacząć się od audytu SEO. Strona internetowa jest analizowana zarówno pod kątem technicznym jak i pod kątem treści. Na czym polega sam audyt? I czym powinien się cechować by dał odpowiedź na pytanie jak pomóc naszej stronie?
Audyt SEO powinien zostać zlecony agencji, która zajmuje się profesjonalnym pozycjonowaniem stron internetowych. Gwarantuje to, że witryną zajmą się specjaliści od marketingu. Sam audyt ma szeroki zakres, firmowa strona zostanie sprawdzona pod wieloma różnymi kątami, to nie tylko kwestia pozycjonowania i widoczności w wyszukiwarkach. Jednym z zakresów jest techniczna strona audytu SEO. Strony internetowe tworzone są nie tylko dla użytkowników, ale również dla robotów wyszukiwarek. Oznacza to, że musi być ona czytelna zarówno dla użytkowników jak i botów Google. Bez odpowiedniego przygotowania technicznego, pozycjonowanie nie przyniesie efektu. Audytorzy sprawdzają przede wszystkim jak wyglądają adresy podstron Twojej witryny – to jeden z ważniejszych punktów podczas audytu. Sprawdzone są tytułu i opisy stron. Dzięki tym parametrom wyszukiwarki wiedzą, o czym jest Twoja strona internetowa. Kolejnym punktem, któremu audytor SEO się przyjrzy jest kod strony. Dla użytkownika nie ma on znaczenia, jednak właściwy kod gwarantuje szybsze wczytywanie strony oraz czytelność dla robotów wyszukiwarek. A to przekłada się na wygodę korzystania i wysokość w rankingu Google. Kolejnym punktem audytu SEO jest analiza treści.
Wysoka pozycja w Google zależy w dużej mierze od treści zamieszczonych na stronie. Audytorzy sprawdzą treści zamieszczone na stronie takie jak: testy z zakładek z informacjami o firmie, opis oferty czy chociażby łatwość nawiązania kontaktu. Na pewno dużą uwagę zwraca się na odpowiednie słowa kluczowe, nie może ich być ani za dużo, ani za mało. Wynik audytu odpowiada na pytanie, czy teksty należy poprawić. Od razu można dowiedzieć się, czy wybrane słowa kluczowe są odpowiednie i czy możesz dodać takie, które częściej są wyszukiwane przez Twoich potencjalnych klientów. Dobry audyt SEO powinien określić również przydatność strony do pozycjonowania. W budowaniu dobrej pozycji w Google bardzo istotną rolę pełni tak zwane linkowanie. Zbyt duża ilość linków, zwłaszcza o słabej jakości, bardzo negatywnie wpływa na pozycję w Google. Co jeszcze może sprawdzić audytor? Zakres audytów SEO nie jest odgórnie ustalony. Warto firmę zlecającej zapytać, co jeszcze w swojej ofercie ma wybrana agencja.
Właściwie przeprowadzony audyt SEO to świetna inwestycja, którą warto wykonywać regularnie – nawet, gdy samo pozycjonowanie przynosi już zyski. Wprowadzone poprawki mogą usprawnić funkcjonowanie strony, a co za tym idzie poprawi zyski które przynosi strona.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here